1. Rozpis střídání ročníků:
Týden (datum) | Ročníky ve škole (prezenční výuka) | Ročníky doma (distanční výuka) |
12. – 16. duben 2021 (lichý) | 4., 5. | 1., 2., 3. |
19. – 23. duben 2021 (sudý) | 1., 2., 3. | 4., 5. |
V následujících týdnech se ročníky pravidelně střídají podle tohoto schématu. |
2. Žáci 6. – 9. ročníku pokračují v distanční výuce, zde se nic nemění.
3. Školní družina je pro přihlášené žáky v normálním provozu.
- Rodiče nahlásí odchody svých žáků
4. Hygienická opatření.
- Od žáků se nevyžaduje prohlášení o bezinfekčnosti.
- Žáci jedné třídy vstupují do školy na vyzvání třídního učitele.
- Žáci nosí zdravotnické roušky po celou dobu, kdy jsou ve škole.
- Zaměstnanci nosí respirátory po celou dobu, kdy jsou ve škole.
- Je zajištěna homogenita skupin, tedy třídy se „nemíchají“ při výuce ani o přestávce.
- Homogenita skupin je zajištěna i ve školní družině a ve školní jídelně.
- Žáci dbají na osobní hygienu.
- Je zajištěno pravidelné větrání o přestávkách i ve výuce.
- Pobyt zákonných zástupců žáků a dalších osob uvnitř budovy školy je omezen jen na nezbytně nutnou dobu k vyřízení neodkladných záležitostí.
- Škola zajistí prostředí pro výuku v souladu se zvýšenými hygienickými požadavky.
5. Testování žáků (výtah z materiálu MŠMT)
- Testování stanovených skupin dětí, žáků a zaměstnanců škol a školských zařízení bude probíhat s dubnovým návratem k prezenční výuce na základě mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, které níže uvedeným informacím dodává právní závaznost. U skupin dětí a žáků určených mimořádným opatřením bude přítomnost na prezenční výuce podmíněna účastí na testování
- Žáci podstoupí vždy v pondělí a čtvrtek neinvazivní antigenní testování na SARSCoV-2 odběrem vzorku z přední části nosu.
- Testování bude probíhat tzv. samoodběrem, u kterého není nutná asistence zdravotnického personálu, a bude provedeno vždy v 1. vyučovací hodině.
- V případě testování žáků 1. – 3. ročníku je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou (zákonný zástupce či jiná osoba, která musí mít souhlas nebo být pověřena zákonným zástupcem a zároveň s touto asistencí souhlasit).
- Přítomnost žáka na prezenční výuce ve škole je podmíněna účastí na testování s negativním výsledkem.
- Žákům, kteří mají pozitivní výsledek testování nebo se testování neúčastní, je nadále zakázána osobní přítomnost na vzdělávání ve škole.
- Žák nebude nucen k účasti na testování a neúčast na testování nebude jakkoliv sankcionována. Důsledkem neúčasti na testování je pouze nemožnost osobní účasti na prezenčním vzdělávání.
- Pokud se žák neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou, žakovi bude dána podpora jako např. při nemoci.
- Testování se nebude provádět u žáků, kteří doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARSCoV-2 nebo negativního výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě, které nejsou starší 48 hodin.
- Testování se neprovádí u žáků, kteří absolvovali z důvodu onemocnění COVID-19 nařízenou izolaci a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí žák prokazatelně doložit. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy.
- Pokud se některý žák nebude moci zúčastnit testování v určený den, bude nutné jej otestovat v první den jeho přítomnosti. Dále pokračuje dle rozvrhu testování s ostatními.
- Pokud žák nebude přítomen na testování na začátku vyučování, ale dostaví se na vyučování později, provede si test pod dohledem pověřené osoby bezprostředně po svém příchodu.
- V případě, že se žák dostaví v určený den testování do školní družiny před začátkem vyučování, bude test proveden při příchodu do družiny. Takový žák se již v daný den dalšího testování ve škole neúčastní.
- V případě pozitivního výsledku testu bude žák izolován od ostatních osob do izolační místnosti a jeho zákonný zástupce bude vyzván, aby si jej ve škole vyzvedl.
- V případě pozitivního výsledku testu bude žákovi vydáno potvrzení o tom, že byl pozitivně testován. S tím se žák dostaví ke svému lékaři a ten jej odešle na konfirmační vyšetření metodou RT-PCR.
- V případě pozitivního výsledku testu u jednoho žáka, jde celá třída do karantény a na distanční výuku. Pokud však bude u daného žáka konfirmační vyšetření metodou RT-PCR negativní, třída se vrátí k prezenční výuce.
- Instruktáž pro školy – YouTube
- FAQ – nejčastější dotazy | testování.edu.cz
- Testovací diagram
6. Informace ke stravování žáků
- Všichni žáci, kteří se chtějí stravovat od 12. 4. 2021, si musí obědy i svačinky sami přihlásit
- Přihlášení stravy se provede na telefonicky 725 801 944 nebo osobně v kanceláři školní jídelny (zezadu od rampy).
- Každý strávník si zodpovídá za přihlášenou stravu sám.
- Výdej pro žáky na distanční výuce do jídlonosičů bude od 12.00 do 14.00 hodin.
7. Krizové školy
- Dětem IZS, které jsou žáky 1. stupně základní školy a vztahuje se na ně rotační výuka, je mimořádným opatřením MZd povolena celodenní osobní přítomnost ve školní družině nebo školním klubu, a to v týdnech, ve kterých v jejich třídě probíhá distanční výuka.
- Pro děti IZS je školní družinou zajištěn dopolední a odpolední program v neměnné skupině pro nejvýše 30 dětí. V rámci programu se děti IZS zapojují do distanční výuky své třídy, vypracovávají úkoly a připravují se na výuku. Ve školní družině jsou vytvořeny podmínky také pro odpočinkové činnosti, volnou hru a pohybové aktivity venku.
- Dohled nad dětmi IZS v rámci školní družiny může vykonávat vychovatel nebo jiný ředitelem školy pověřený pedagogický pracovník.
- způsobu organizace programu školní družiny pro děti IZS a rozdělení dětí do skupin rozhoduje ředitel školy.
- Děti IZS mají nárok na zajištění školního stravování za stejných podmínek, jako při prezenční výuce.
- Na děti IZS účastnících se programu školní družiny se vztahuje povinnost testování obdobně jako je tomu v týdnu prezenční výuky.
Mimořádným opatřením určené výjimky pro děti IZS se vztahují na tyto vybrané profese:
- zdravotničtí pracovníci poskytovatelů zdravotních služeb
- pedagogické pracovníky, kteří zajišťují prezenční vzdělávání v mateřské škole, základní škole, školní družině, školním klubu, v oborech vzdělání Praktická škola jednoletá nebo Praktická škola dvouletá, nebo pedagogické pracovníky školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy,
- zaměstnance bezpečnostních sborů
- příslušníky ozbrojených sil
- zaměstnance orgánů ochrany veřejného zdraví,
- zaměstnance uvedené v § 115 odst. 1 a další zaměstnance v sociálních službách podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů,
- zaměstnance Úřadu práce České republiky,
- zaměstnance České správy sociálního zabezpečení a okresních správ sociálního zabezpečení,
- zaměstnance Finanční správy České republiky.
- Příslušnost k vybraným profesím zákonný zástupce doloží škole potvrzením zaměstnavatele.
- Prosím zmiňované rodiče žáků IZS, kteří budou chtít možnosti pobytu svých žáků v ZŠ využít, aby obratem informovali školu.
8. Dotazy na současné vládní opatření
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
Telefonní ústředna: +420 234 811 111
Linky pro dotazy týkající se koronaviru a školství:
+420773 752 601
+420723 447 114
+420 770 158 757
+420773 752 081
Linky jsou v provozu každý všední den od 8.00 do 17:00 hodin.